Reuters Kowtows to Beijing Communists By Erasing Tiananmen Square Stories

(p. B3) A financial-information company partly owned by the news organization Thomson Reuters removed articles related to the June 4, 1989, Tiananmen Square massacre from the feeds of its data terminals in China last week. The move came under pressure from the Chinese government, Reuters reported Monday [June 3, 2019].

The data firm that complied with the censorship demands, Refinitiv, is Reuters’s biggest customer. It prevented some articles that included mentions of the pro-democracy demonstrations from appearing on its Eikon software and mobile app in China.

In a statement, Refinitiv pointed to legal realities in China, whose government previously blocked websites from publishing stories it deemed politically sensitive. The Chinese authorities have also denied visas to journalists working for news outlets that have published articles that were critical of the nation’s leaders.

For the full story, see:

Marc Tracy. “Reuters Partner Hides Tiananmen News.” The New York Times (Wednesday, June 5, 2019): B3.

(Note: bracketed date added.)

(Note: the online version of the story has the date June 4, 2019, and has the title “In China, a Reuters Partner Blocks Articles on the Tiananmen Square Massacre.”)

Leave a Reply

Your email address will not be published.